נפרדנו בצער

יהי זכרם ברוך

המשק – תחת צילה הכבד של מדיניות הממשלה הצטרפנו למאבק על עתיד החקלאות, שעיקרו: מאבק בייקור מחירי המים לחקלאות, בהלאמת אגודות המים ובהורדת המכסים על יבוא המזון. גד”ש – שנת בצורת ושפל במחירי הגרעינים ואולי גשמי דצמבר מסמנים את השינוי. מטעים – שנה יפה לתאנים ולזיתים. רפת – מגמת השיפור נמשכה גם השנה, החלה בניית סככת יונקים שאמורה לשפר את תנאי העגלות ובהמשך את חוסנן כפרות בוגרות. מדגה – גידול משמעותי עם כניסה לשטחי תל יוסף וזכייה כמשק מצטיין בוועידת ישראל לחקלאות 2016 בתחום המדגה – ברכות חמות לצוות!  לול – בוצעה השקעה במערך מסועים נרחב ובמכונת מיון ושקילה בחוות הבית והשותפות עם מענית מניבה גם השנה תוצאות יפות. 
 
מחצבה – ב2016 בוצעה השקעה בשופל וולוו חדש, שופר מערך החול טיח וגם נפרדנו ממחצבת השיש. רהיטי בית אלפא – בוצעה השקעה בשיווק ומיתוג מחדש יחד עם הגדלת צבר ההזמנות וההכנסות. אירוח – ב2016 ניר פלאי נכנס לניהול ואחריו צוות מקומי נמרץ שעסוק יחדיו בפיתוח המקום. תודה לשרי הרפז על המידע.
בקהילה: שיוך דירות – תהליך שנמשך כבר עשור עובר לשלב היישום, מעל 70% מהחברים הופנו לרמ”י, חן אגוזי מונתה לפרויקטורית, ושחר יערי למנהלת צוות שיוך. 
“בית אלפא לאן” – תהליך חברתי מעניין, רב משתתפים, נקווה שמתוך הרעיונות היפים יבשילו מעשים.
סוף עידן התורנויות – הרב”ש הנכנס – אסא המיר את שומרי הערב בקוד טלפוני. בריכה עונה מוצלחת בהשראת המציל החדש שחר קדמון, חדר-אוכל – עברנו ל”קייטרינג דליה” ונשארנו עם הצוות הנפלא: מיכל ואילנה.
בינוי – סיום שיפוץ בית העם, תודה לרני לב, שיפוץ רב-גיל,  שכונת הרפת סיום תשתיות ל-16 יחידות, התחלת בנייה. הריסת הבית הורוד. תודה לשאול דובשני על המידע.
התקיים מפגש רב משתתפים של משפחות בנים/ות – צעירים וצעירות – המתעניינים בהקמת בית בשכונת התאנים. נשמר הקשר עם כולם ונקווה להמשך מוצלח של קליטת משפחות בנים החוזרות לבית אלפא. כן ירבו. כתבה: מיכל לנס.
מנעד פעילויות בהפקת “חמשבעים+” בתודה ♥ לצוות ההפקה.
טיול, בילוי וערבים מושקעים מבית תרבות בית אלפא. 
באיזור: רכבת העמק שהוקמה על תוואי רכבת העמק ההסטורית – עלתה על הפסים.
חוות הרוח בגלבוע החלה לעבוד באופן מסחרי.
אוכלוסית בית אלפא ב – 1.1.2017
סה”כ אוכלוסייה – 608 נפש, חברי קיבוץ 296, תושבים 312.
ילדים מגיל 0-18 , 150 , 25%, פנסיונרים 67-120 ,135 נפש 22%. 
נשים – 310, גברים- 298.
כן ירבו ! תמר איתן.

הגיעו לעולם

דילוג לתוכן