קיבוץ בית אלפא

הזמנה לאספה (שיחת קיבוץ)

הנכם מוזמנים לאספת חברים מס’ 22-9,

שתתקיים ביום רביעי 30.11.2022 בשעה 20:00, במועדון לחבר.

(האספה תשודר גם בזום – תתאפשר צפייה בלבד)

הקליקו להתחברות בזום

סדר יום

  1. בחירת יו”ר ומזכיר

  2. שאילתות

  3. בחירת נציגי ציבור לוועדת תכנון (העברה לקלפי), מועמדים : דני שדה (יו”ר), ליאור קידר, דימה שיינדלין.

  4. אישור שותפות אבוקדו ב”א / אבוקדו בית העמק.

  5. “חלוקת פירות נכסים”. – המשך דיון מקדמי וקבלת החלטות עקרוניות למודל.

הצבעה בקלפי לכל הסעיפים, תתקיים בימי רביעי חמישי – 30.11.2022 , 1.12.2022

נודה על השתתפותכם

שחר יערי – יו”ר ועד ההנהלה.

אלון חגי – יו”ר קיבוץ.

 

דברי הסבר לסעיף מספר 4 ” אישור שותפות אבוקדו ב”א / אבוקדו בית העמק”:

במסגרת הליך בדיקה מקיף, להסבת “הגידולים הגנרים” שאנו מגדלים כעת בחקלאות , המניבים בתנאי הסחר שהורעו משמעותית בשנים האחרונות –רווח שולי בלבד (למשאב הקרקע והמים), גובשה חלופה לתוכנית נטיעות מדורגת, רב שנתית, למטעים סובטרופיים, ובראשם מטעי אבוקדו תחילה. במהלך השנים האחרונות הושלמו בדיקות לתנאי הקרקע והאקלים וגובשה תוכנית עם מערכת ההדרכה הארצית, לתוכנית נטיעות מדורגת, לזני אבוקדו שמומלצים לאזור. ההנהלות סברו כי בכניסתנו לפעילות חדשה שכזו, יש לשלב שותף אסטרטגי מקצועי, להובלת ההליכים ומינוף הפוטנציאל. גובש הסכם עם גוף מוביל בצפון המדינה – אבוקדו בית העמק, להיקף אחזקה של 30% בית העמק – 70% בית אלפא. ההתקשרות נדרשת לאישור אספה ואישור הרשות לחוק ההתיישבות.  100 דונם נטיעות ראשונות, כבר בוצעו באביב האחרון.

דברי הסבר לסעיף מספר 5 ” חלוקת פירות נכסים – דיון מקדמי”

במהלך השנים האחרונות, עסק צוות מורחב בגיבוש הצעה מעשית, למודל מוצע לחלוקת פירות נכסים.

לאחר בדיקות מעמיקות להיבטי המס, סוגיות משפטיות וחברתיות, נמצא כי אין התכנות למודל “שיוך פירות נכסים” (תקנה 4 להסדר הקיבוצים – הסתיימה), אך יש מקום להצעת מודל חלופי, לחלוקת פירות נכסים – ללא שיוך מנייתי.

החלטות בית אלפא כיום (תקנון הפנסיה) אוסרות על חלוקת פירות נכסים, עד פירעון מלוא החוב האקטוארי, כלומר – ככל שיתקבל המודל המוצע, יש לקבלו בהחלטה בקלפי לרוב מיוחס, הנדרש לשינוי תקנון. ועד שלא תתקבל החלטה שכזו , אין חלק לאף אחד…

המודל המוצע, מקבע תחילה את סכומי הבסיס (“מנת הברזל”) לה נדרש הקיבוץ לקיומו התקין, בטרם נשקלת כל חלוקה שהיא.

המודל מציע, כי ככל שימצא עודף מעל מנת הברזל, תתקיים בתוכו מידתיות של הפרשה מוגבלת, אשר תחולק דיפרנציאלית לפי וותק. לא מוצעת תקרה לצבירת הוותק, כלומר, מרכיב הוותק להפרשה מידתית ומקדימה – יחול גל להמשך השנים ורלוונטי גם למי שצעיר יחסית כעת.

לצד מרכיב זה, מוצעת חלוקה נוספת באופן שוויוני לכלל החברים.

יודגש כי מרכיב החלוקה הינו צנוע יחסית, וגם במודל זה – מרבית הסכום הפנוי הנוסף יעמוד לרשות הקיבוץ, לשדרוג תשתיות, השקעות נוספות, ואף כאמור לחלוקה שוויונית.

במהלך הדיונים, ניכר כי קיימת מחלוקת עמוקה, לעצם המודל ובאם לכלול במודל מרכיב הורשה מוגבל ? ולפיכך מוצע כי הדיון המקדמי באספה יכלול הצגה ראשונית למודל המוצע, והצבעה בקלפי על החלטה עקרונית להפעלת מודל חלוקת פירות נכסים, ובאם יכלול בתוכו את מרכיב ההורשה המוגבל ? (הצבעה ברוב רגיל).

לאחר הצבעה זו, ימשך הליך שיתוף הציבור בפרטי ההצעה, ואשר כאמור תובא לסיום לאישור הקלפי ברוב מיוחס.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן