מפגשי קפה חיבור - כמה תמונות מפעילות קהילתית שהחלה בעקבות המלחמה, נמשכה חודשיים וחצי, מידי שבוע, בשני רביעי שבת, ועכשיו יוצאת לחופשה.

* הדלקת נרות חנוכה ב”קפה חיבור”.
* תודה לדורון אברהמי👆🏻 שהגיע לשמח את הילדים במדחקי העץ, המחשבה והיצירה🙏🏻
העלית חיוך לכולנו בזמנים קשים הן ילדים והן מבוגרים. ❤️
ולמורן הראל על ההפקה.🙏🏻

מימין תמונה של  איריס ברנע מהמפגש הראשון ומשמאל: הצוות המארגן !

תמונות ממפגשים שונים

קהילת בית אלפא יקרה עברנו שבוע קשה ביחד
המתח והכאב מורגשים אצל כולנו.
ליבנו עם אלה ועידן וכל משפחת בהט ושיזף
אנו כואבים את כאבכם.

אנו מתכנסים כאן היום למפגש קהילתי ראשון מאז יום שבת שעבר.

במהלך השבוע האחרון התגלתה שוב בפני קהילה חזקה, יוזמת, אכפתית ודואגת. יוזמה מצטרפת ליוזמה, חסד מצטרף לחסד, אינסוף מעשים קטנים וגדולים שלצד תחושות כאב וצער, מזכירים לנו עד כמה גדול הכוח שלנו כקהילה.
איננו סתם אוסף של אנשים שחיים באותו המקום. קירבה, איכפתיות, יצירתיות, יוזמה ורוחב לב. בכל אלו התנחמנו השבוע. ולצד האפילה חווינו גם כמה נקודות של אור.
יוזמות מקומיות מרגשות: דאגה ושמירה על האנשים שלנו ולאלו שפונו מבתיהם מדרום וצפון. קבוצות הוואטס אפ רוחשות בעשייה אין סוף. נערים ונערות, צעירים וצעירות, אמהות ואבות מתנדבים ועוזרים – הפעלות של ילדים, עזרה בביתים לותיקים ולהורים.

יש לנו צוות חירום יישובי- בפיקודה של שירלי פליישר. השמשנו את המקלטים וביצענו תרגיל ירידה למקלטים. הוקמה ופועלת כיתת כוננות, והם מתאמנים על תרחישים שונים. יש לנו מערך שמירה יישובי מסודר, בפיקודו של אור אלקוני הרב״ש .

עובד צוות רווחה בחירום אותו מובילה מגנניה רהטה. שיר לב סיון מובילה את תחום החינוך בחירום ופועלת ללא הפסקה לטובת רווחת ילדינו.
היום מוקם צוות מתנדבים בקהילה אותו מרכז אורי פיין, לצד צוותי התנדבויות נוספים שכבר עובדים בשגרה כמעט שבוע ימים – עוסקים ברווחת המפונים וברווחת אנשי הקהילה וילדיהם.

המפגש הזה, קפה חיבור, שיתקיים מדי יום, גם הוא מופעל תחת עבודתם של צוות רווחה בחירום והוא חלק מסדר יום קהילתי שעליו ייצא פרסום ממש בקרוב.

החוסן שלנו, האישי וגם הקהילתי נותן ביטחון לילדינו, להורינו ולבני זוגנו, המשרתים בדרום ובצפון ומחזק את אלו ששומרים עלינו פה בביתנו.
זה הזמן להמשיך ולתת מעצמנו למען החוסן הקהילתי. לזכור לשמור כוחות, כי המערכה הנוכחית לא תהיה קצרה. זו ריצה למרחק ארוך.

בטוחה שכולנו אצנים מעולים ויש ביננו גם אצני מירוץ שליחים ואנו נזהה את הצורך להחלפה. ובמצב שלא, תנו קריאה לעזרה. אנחנו פה, צח״י, רווחה, בריאות, חינוך וכמובן אני.
אנחנו קהילה שמתקדמת קדימה ומשיגה את יעדי היערכות האזוריים, עוד טרם נקבעו. כפי שרשמתי לחברה ותיקה: בשעת חירום אנחנו הראשונים לסייע לעצמנו, וכך אנו נערכים וערוכים.

הצלחנו להגיע למוכנות גבוה בחירום בעזרת אנשינו. יש לנו בקהילה חברים ותושבים מומחים ומקצוענים של ממש, פעלו ופועלים כעת בכל תחומי החיים בחירום. כולם מגויסים למשימה. כל אחד ואחת מאיתנו תורם בתחומו ומיכולתו.
מודה לכל המתנדבים שכל הזמן בעשייה ויוזמה . לממלאי התפקידים שבזמן זה אין להם יום ולילה עובדים ללא הפסקה עם הילדים בבית ונותנים מעצמם בשביל הבית של כולנו.

נמשיך כך ונגביר כי זו הדרך היחידה שאנו מכירים.

שחר יערי
מנהלת קהילה
קיבוץ בית אלפא

תגובה אחת

  1. לחיי העם הזה והקהילה הזאת שברגע האמת מתייצבת, פועלת ומיישמת עקרונות של עזרה הדדית ועשיה התנדבותית. יישר כוח לכל העושים במלאכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן