פסח אז והיום

כמה מילים על התפתחות החג בתולדות בית-אלפא
תם ה"מילניום" ואנו כבר במאה ה-21. האם חלו שינויים במנהגי החג? כן ולא. סדר הפסח הציבורי קוצר מאוד, הטקסטים קוצצו. לציבור מוגשת תוכנית-חג עם פירוט מלא של סדר ההופעות וההקראות. קטעי המסורת בסיפור יציאת מצרים נשמרו ויש מקום למשה הקטן ולמשה שגדל והיה למנהיג העם. יוצאים מעבדות לחירות ואף מביאים פרשנות עדכנית בנושא זה. זמרינו – "האירוסים" – עומסים על גבם את השירה ומלווים את כל בערב יחד עם זמרים צעירים המצטרפים אליהם. ילדי בית-הספר צועדים עם שבלים בין שורות המסובים והציבור שר לכבודם ומוחא כפיים. אל "ריקוד האביב" מצטרפות בכל שנה בנות חמודות וגם הבנות הוותיקות שומרות "פאסון". הכול כמנהגו נוהג – ישנה מסורת חג, אך מה חדש? ובכן, כשרות נפלה עלינו. המטבח כשר, חדר האוכל כשר והפסח כשר. ובאשר לנו – האם הוכשר לבבנו לשינויים? ילדי בית-הספר במופע "חד גדיא", בסיום הסעודה והתוכנית. לסיום שרים ביחד את "ככלות ייני תרד עייני" ועוד. כבר ישנן משפחות העושות בביתן את הפסח ורבים נוסעים אל משפחותיהם ברחבי הארץ, כדי לחגוג את הפסח בצוותא משפחתית. ישנה פתיחות לכל צורת החג, בדרכים רבות ושונות. במקום אלה שנסעו, באים אחרים – מתארחים באירוח ועוד אורחים – והאולם מלא!

עדנה מן

הוסף תגובה

קוד אבטחה
רענן